Wednesday, October 18, 2017

Control macho....!!!

Assalamualaikum..

Post ini sepatutnya di buat pada minggu lepas... tetapi disebabkan ada komitmen lain sampai terlupa... huhu.. kini barulah ada masa untuk membukanya. saya ingin berkongsi pengalaman dimana saya telah berjumpa dengan doktor gigi kerana sebelum ini saya sering ada masalah gusi berdarah apabila memberus gigi di awal pagi. nasib baik dengan bantuan bekas pelajar sem Januari OUM... Pn Zarina maka saya memperolehi temujanji untuk berjumpa dengan doktor gigi dalam masa yang singkat. Sungguh Efisen staf di General Hospital (GH)  Melaka... ketika saya berada di klinik gigi tidak sampai 15 minit saya telah dipanggil. layanan mesra dan senyuman sentiasa terukir menyebabkan saya berasa tenang.

Melihat kemudahan yang terkini di klinik gigi Hospital Besar Melaka terasa kagum kerana kemudahannya setaraf klinik-klinik gigi swasta yang ada kini.  Betul lah yang gigi merupakan unsur yang paling keras dalam badan manusia...  ketika scaling gigi dilakukan rasa ngilu yang amat sangat... kena lah tahan... Control macho kan. Hihihihi...


Apa-apa pun usia dah masuk 40an ni kena la jaga semua aspek kesihatan. jujur saya telah mengambil supliment dari Brand Shaklee sejak usia 30an lagi. untuk gigi dan tulang saya mengambil supliment magnesium dan zink dan setakat hari ini saya sangat berpuas hati dengan kesan dalam pengambilan makanan tambahan ini.  


Terharu rasanya apabila rakan-rakan selalu mengingatkan saya bahawa semua penyakit akan mula timbul pada awal usia 40an... maka kena la berjaga-jaga... jogging saya akan amalkan pada cuti hujung minggu dan kalau tiada masa... paksakan diri juga untuk berjogging pada waktu malam. cukup 1 jam kita berjogging sudah memadai... semua ini kerana untuk menjaga kesihatan dengan niat jika tubuh yang sihat dapat beribadat lebih kepadaNya dan juga dapat melihat anak-anak membesar di depan mata.... Insyallah. 



No comments:

19 TAHUN KAMI HIDUP BERSAMA

 Assalamualaikum semua Lama rasanya saya tak menulis dalam blog ini... dengan kekangan masa maka bersawang la blog ini lama tak update... hi...