Wednesday, September 12, 2018

PERCAYA 200%

ASSALAMUALAIKUM...

Hari ini saya ingin menyentuh bab PERCAYA

PERCAYA PADA KATA-KATA
PERCAYA PADA SATU HUBUNGAN
PERCAYA PADA INSAN YANG KITA SAYANGI DAN CINTAI

Saya seorang yang sangat mudah untuk berkawan dengan sesiapa sahaja tanpa mengira kedudukan serta siapa orang itu sebenar... dan pastinya hubungan silaturahim yang telah terjalin akan menjadi landasan untuk saya terus percaya seseorang... dan sesiapa sahaja yang saya percaya pastinya masa, tenaga dan wang ringgit tidak akan saya berkira.

Malangnya jika rasa percaya itu mulai nipis dalam diri ini, pasti satu hubungan itu akan mula diragui dan dipersoal sampai bila-bila. inilah saya... ada yang menyatakan bahawa saya ini seperti kaum cina yang "kalau percaya, mereka percaya 200% tetapi jika tidak percaya, sampai matipun mereka tidak akan percaya".

Mungkin saya perlu ubah dan lembutkan sedikit perasaan dalam diri ini, yang menyatakan bahawa manusia boleh berubah menjadi lebih baik bila telah melakukan kesalahan kerana kesalahan itu menjadi pedoman dan panduan untuk mereka lebih matang menjalani kehidupan...  dan saya perlu ingat bahawa "Orang yang melakukan kesalahan belum tentu mereka akan ke Neraka dan orang yang tidak sesekali melakukan kesalahan belum tentu akan terjamin ke Syurga".


No comments:

19 TAHUN KAMI HIDUP BERSAMA

 Assalamualaikum semua Lama rasanya saya tak menulis dalam blog ini... dengan kekangan masa maka bersawang la blog ini lama tak update... hi...