Thursday, August 3, 2017

Kesungguhan Keikhlasan Dalam Memberi...

Assalamualaikum...

Hanya Allah yang akan membalas jasa baik kalian...
Murahnya hati kadang-kadang terasa diri ini begitu kerdil dengan melihat kesungguhan keikhlasan dalam memberi... tangan yang memberi lebih mulia dari tangan yang menerimanya...

Saya sangat bersyukur kerana dikelilingi oleh insan-insan yang mempunyai sifat terpuji... sehinggakan tak terikut kebaikan yang telah mereka lakukan.

Bukan la saya ini jenis yang suka menerima pemberian dari sesiapa sahaja tetapi saya telah diajar dari kecil supaya sentiasa memberi  dan berkongsi kegembiraan bersama orang disekeliling saya... terutama bab makanan. Pastinya apabila kita memberi Allah akan membuka ruang rezeki untuk saya dan keluarga. 

Bayangkan... tidak terlintas di fikiran saya apabila menerima seberkas kuih dari pelajar saya ketika penat pulang dari pejabat... mana tidak terkejut menerima hadiah hari jadi walaupun dah 40an...  dan sebagainya. Bagi saya, semua itu akan kenang sehingga akhir hayat. Jika saya tidak dapat membalas kebaikan anda semua... InsyaAllah... Allah akan membalaskannya. 


1 comment:

ina_zulkifli said...

hi3....pemberian yang ikhlas tu kan satu ibadah...

19 TAHUN KAMI HIDUP BERSAMA

 Assalamualaikum semua Lama rasanya saya tak menulis dalam blog ini... dengan kekangan masa maka bersawang la blog ini lama tak update... hi...