Wednesday, September 29, 2021

TEPUK DADA TANYA SELERA...

 ASSALAMALAIKUM...

Sebenarnya dah lama hobi ini terpendam disebabkan banyak sebab.. antaranya fokus belajar, komitmen kerja dan sebagainya, tetapi apabila dalam keadaan yang memaksa kita semua hanya beriadah di dalam negeri dan elakkan dari kawasan yang bersesak-sesak saya merasakan aktiviti camping merupakan aktiviti yang terbaik untuk saya meluangkan masa bersama anak-anak.

Saya mula mengumpul barang-barang camping sedikit demi sedikit, kalau nak beli sekali gus memang la tak mampu... banyak yang saya beli barang-barang secara online dari shopee dan lazada kerana harga yang berbaloi dan juga lebih selamat kerana semuanya berada dihujung jari kita sahaja... atas katil pun boleh shoping... hihihi.



Banyak blog dan web camping saya layari dan baca untuk jadikan panduan dan menambahkan ilmu tentang dunia camping. setakat ini dah beberapa kali saya bawa anak-anak pergi tepi pantai untuk merasa pengalaman camping, seronok dan merasa tenang... masak, berborak dan mandi laut kenangan yang saya sengaja cipta untuk anak-anak semua... dengan harapan semoga apabila saya telah tiada kelak mereka akan buat benda yang sama bawa cucu-cucu saya kelak... "dulu atok, bawa ayah pergi camping sama macam mana ayah bawa awak semua sekarang"... Insyallah 



Banyak lagi sebenarnya barang camping yang masih belum ada.. tetapi part basic semuanya sudah cukup... dan apabila melihat kawan-kawan bercerita tentang carvan mula lah terbayang kalau ada carvan sendiri syok ni dapat keliling satu Malaysia tanpa perlu cek in mana-mana hotel... hihihi. Saya percaya satu hari nanti trend bercuti dengan menggunakan carvan ini pasti popular. sekarangpun dimana-mana sahaja trend khemah kita nampak di tepi-tapi pantai berbanding dahulu.

Kalau ditanya apa yang seronoknya camping ini... saya akan jawab yang utama ialah kerana seronok dapat masa bersama keluarga .... disamping kita dapat belajar tentang ilmu survival dan dekat dengan alam... saya selalu impikan semua anak-anak duduk keliling unggun api sambil masing-masing bercerita pada waktu malam sambil panggang ikan atau minum teh panas... alangkah bahagianya ketika itu... bagi saya sekarang masanya kita sendiri mencari aktiviti yang selamat untuk kita sekeluarga selain duduk dirumah sahaja, banyak lagi aktiviti bukan sahaja camping... tepuk dada tanya selera. 

No comments:

19 TAHUN KAMI HIDUP BERSAMA

 Assalamualaikum semua Lama rasanya saya tak menulis dalam blog ini... dengan kekangan masa maka bersawang la blog ini lama tak update... hi...