Tuesday, December 13, 2016

"kita perlu ingat jasa seseorang walaupun sebesar biji sawi"

As salam...

Tadi petang semasa berjalan - jalan di pasar malam cameron... saya telah dapat panggilan dari seorang rakan, yang memaklumkan bahawa kenalan yang pernah sama-sama menyertai aktiviti di gua batu maloi telah kembali ke rahmatuallah. Inalillah...

Sebelum ini pernah tahu yang beliau sakit... tetapi ialah beranggapan yang kita bukannya sentiasa sihat betul tak...Tidak perlu lah diulas sakit apa yang menyebabkan pemergian beliau. Bagi saya, yang perlu kita kenang dan cerita sekarang ini ialah kebaikan seseorang. Walau macam mana jahat pun seseorang manusia itu, pasti ada kebaikan yang pernah dilakukan. Saya selalu pegang kata-kata seorang sahabat baik "kita perlu ingat jasa seseorang walaupun sebesar biji sawi"

Walaupun hanya sekali berjumpa bersama-sama ketika menyertai program outdoor pada 2012, arwah seorang yang sangat merendah diri walaupun mempunyai pekerjaan yang hebat, sangat pemurah dan sentiasa membantu jika ada yang mengalami kesulitan. Teringat ketika saya tergelincir jatuh semasa melangkah batu-batu yang licin dan nasib baik tidak mengalami kecederaan... sampai kesudah beliau asyik bertanya ok ke tidak. Bertapa perihatinnya arwah dengan semua ahli ketika aktiviti tersebut.

Semoga roh beliau ditempatkan bersama-sama dengan orang-orang yang baik-baik. Aaminn...

No comments:

19 TAHUN KAMI HIDUP BERSAMA

 Assalamualaikum semua Lama rasanya saya tak menulis dalam blog ini... dengan kekangan masa maka bersawang la blog ini lama tak update... hi...