Tuesday, May 15, 2018

JUTAWAN AKHIRAT

Assalamualaikum...

Pagi yang penuh indah dan tenang... saya menuju pejabat sambil melihat anak-anak ke sekolah dengan di pintu pagar berdiri seorang guru mengawasi kehadiran mereka ... tiba-tiba teringat semua guru-guru yang pernah saya kenal dan saya pernah menagih ilmu dari mereka...sekolah rendah, sekolah menengah, di kolej dan juga sesiapa sahaja yang pernah memberikan ilmu kepada saya... walaupun sepotong ayat...semu itu saya anggap guru saya...

pastinya mereka semua telah meniti usia dan ada yang telah tiada... Alfatihah untuk semua guru yang telah tiada... sesungguhnya jasa dan ilmu yang diberikan akan membawa 1000 manafaat dan pastinya pekerjaan mereka ini akan menjadikan mereka Jutawan Akhirat dan semoga mereka semua berada di bawah RahmatNya.




Tarikh 16 Mei setiap tahun akan menjadi tarikh yang sentiasa dinanti-nantikan oleh semua warga pendidik... sesungguhnya saya dilahirkan dari keluarga pendidik bermula dengan atuk saudara, pakcik, makcik, ayah, adik, ipar, semuanya bergelar guru. lagu guru malaysia menjadi lagu keramat dan diingati oleh semua guru.... akhir kata saya doakan SELAMAT HARI GURU kepada semua pendidik...

No comments:

19 TAHUN KAMI HIDUP BERSAMA

 Assalamualaikum semua Lama rasanya saya tak menulis dalam blog ini... dengan kekangan masa maka bersawang la blog ini lama tak update... hi...