Sunday, April 29, 2018

SEMBILU

Assalamualaikum...

Hari ini 30 hb April 2018 bersamaan 14 Syaaban 1439.. jalan ke pejabat cukup tenang kerana mungkin ramai yang menyambung cuti esok 1 hb Mei 2018 cuti umum hari pekerja... kalau sampai masa hari pekerja ini pasti saya akan mengingati hari lahir sahabat saya di zaman sekolah menengah... Masini pelajar melayu yang berada dalam rangking no 2 dalam sekolah ketika keputusan SPM ketika itu diumumkan yang kini menjadi pendidik di sebuah sekolah di Johor Baharu.

Biasanya dalam group Whasupp saya orang pertama yang akan memberikan kata-kata ucapan hari lahir... teringat dahulu masa zaman persekolahan kami memang berkawan baik seorang sahabat yang kepala gila-gila tetapi cerdik dan disayangi oleh semua termasuk guru-guru... dan lagipun beliau merupakan bekas pelajar arwah ayah saya seronok mendengar cerita beliau ragam arwah ayah yang sangat disenangi oleh pelajar-pelajarnya ketika itu.





Teringat masa persekolahan dahulu... kami pernah beramai-ramai masuk pawagam selepas kelas tambahan sains hari sabtu... hahaha... ikutkan peraturan mana boleh pelajar dengan pakaian seragam sekolah masuk pawagam!!!... tapi masa itu... cerita Sembilu lakonan pelakon hebat dan sangat popular zaman 90an... dengan melihat peningkatan kutipan berjuta setiap hari di akhbar serta gandingan pelakon Awie, Era Fazira dan Ziana Zain tahun 1994 membuatkan kami semua beria-ria untuk menontonnya... kenangan manis yang saya tidak akan lupakan sampai bila-bila.




Kini dengan usia begini... ia akan menjadi kenangan yang boleh dikenang sampai bila-bila. Bagi saya secara jujur... saya sangat seronok bila berada di zaman persekolahan menengah... kerana ketika zaman inilah banyak yang saya lakukan dan memberi kesan hingga la sekarang... pemikiran yang mulai matang serta pada zaman inilah saya dapat mengesan kelebihan dan apakah kecenderungan saya... ketika itulah saya mula sedar bertapa pentingnya ilmu dan saya memperolehi keputusan bagi saya sangat memuaskan iaitu ketika SRP tahun 1992 dan juga SPM tahun 1994.







No comments:

19 TAHUN KAMI HIDUP BERSAMA

 Assalamualaikum semua Lama rasanya saya tak menulis dalam blog ini... dengan kekangan masa maka bersawang la blog ini lama tak update... hi...