Tuesday, April 24, 2018

YA ASYIQAL MUSTHOFA

Assalamualaikum...


Kali pertama mendengar selawat ini ketika secara tidak sengaja melihat youtube perkahwinan di negara jiran kita Indonesia... saya dapati mereka di sana mempunyai himpunan selawat yang sangat indah dan sedap di dengar.

Di sana mereka sangat mengemari menjadikan selawat ini latar bagi kebanyakan video perkahwinan di sana... saya terus Google mencari maksud selawat tersebut... tidak banyak maklumat berkaitan dengan selawat ini... tetapi dari beberapa sumber menyatakan bahawa selawat ini adalah karya dari Syaikh Ali Assa'adi di dalam Album Selawat Religius Islam yang bermaksud "WAHAI PERINDU NABI"

Kali pertama mendengarnya terasa serasi dengan jiwa... lirik dan lagunya sangat indah untuk didengari pasti mengetarkan hati pendengarnya... rasanya beratus kali saya ulang dengar selawat ini. dimana saja saya akan pastikan selawat ini didownload... di rumah, dalam kereta, pejabat, ring tone handfone saya semuanya selawat ini.


WAHAI PERINDU NABI
BERGEMBIRALAH DENGAN MEMPEROLEH HARAPAN
TELAH BERSINAR BUKIT SHOFA
DAN BAHAGIA GOLONGAN YANG MEMPUNYAI NASAB YANG RENDAH
CAHAYA KEINDAHAN MUNCUL
DENGAN WAJAH UMPAMA MATAHARI
NABI YANG DENGAN PERTEMUAN
IA MENDAPAT KEBERUNTUNGAN SAAT NAIK ISRAK MIKRAJ
IAITU ORANG YANG KEUTAMAANYA TERMASUK KITA
DAN DIPUNCAK IA DEKAT DI SISI TUHANNYA









No comments:

19 TAHUN KAMI HIDUP BERSAMA

 Assalamualaikum semua Lama rasanya saya tak menulis dalam blog ini... dengan kekangan masa maka bersawang la blog ini lama tak update... hi...