Thursday, June 1, 2017

BUDAK LUAR KOTAK...

Assalamulaikum...


Hari ini sedang duduk berehat terpandang buku yang sangat istimewa untuk dibaca bagi semua golongan... tidak sangka saya dapat berkenalan dengan penulis buku ini... pemenang Anugerah "My Hero" 2.0 Dr Abdol Aziz Bin Sahat berasal dari Bumi Hang Tuah merupakan seorang yang sangat bermotivasi dan sentiasa memotivasi orang di sekelilingnya... sehinggakan lahirlah naskah BUDAK LUAR KOTAK "Mutiara Dalam Lumpur".

Buku ini membuktikan bahawa semua individu mempunyai kelebihan dan potensi dalam diri hanya tunggu diserlahkan sahaja... paling utama di sini ialah adanya insan yang selalu memberi peluang, semangat dan motivasi dalam hidup kita. 

Buku yang mengesahkan Dr Abdol Aziz yang mempunyai 6 orang anak angkat... Apabila bakat diserlahkan dengan motivasi maka mereka yang pada mulanya mempunyai perjalanan hidup memeritkan di zaman kanak-kanak kini mereka menjadi insan yang terbaik dalam kelasnya yang tersendiri. Bagi saya... mereka ibarat Metamorfosis rama-rama tiada rupa di peringkat ulat beluncas tetapi akhirnya menjadi rama-rama yang sangat cantik... Ada antara mereka sehingga menjadi juruterbang, pengarah, artis dan sebagainya.



Saya tidak perlulah ulas buku ini dengan lebih lanjut kerana bagi saya lebih manis kita sendiri membacanya... bacaan begini saya sangat menyukainya kerana disamping mengetahui perjalanan hidup orang lain secara tidak lansung boleh memotivasi diri saya sendiri.


19 TAHUN KAMI HIDUP BERSAMA

 Assalamualaikum semua Lama rasanya saya tak menulis dalam blog ini... dengan kekangan masa maka bersawang la blog ini lama tak update... hi...