Monday, December 25, 2017

ALLAH SENTIASA BERIKAN SAYA KEKUATAN UNTUK SAYA BAHAGIAKAN SEMUA ORANG...

Assalamualaikum...


Inilah yang dinamakan kehidupan... ada masa kita bahagia dan ada masa kita penuh dengan dugaan. terasa diri ini ingin menulis pagi ini dengan penuh perasaan... apabila melihat pagi ini semua wajah-wajah disayangi hati merasa tenang. Yaya bertanya "ayah pergi office ke pagi ini...?" saya hanya senyum mengangguk.

Inilah wajah-wajah kesayangan saya yang saya sangat sayangi dan hargai... semuanya untuk mereka... tidak kira tenaga, masa dan wang ringgit... saya tidak berkira semua itu... asalkan mereka merasa bahagia di samping saya. Inilah saya... akan sentiasa berikan yang terbaik untuk sesiapa sahaja yang saya sayangi... 

Tetapi kadang-kadang... kita manusia biasa yang penuh serba kekurangan apa yang kita ada kadang kala terlalai dan alpa kita tidak pernah mensyukurinya dan hargainya. ini pastinya berlaku pada semua orang termasuk saya... dan ingat jika terlepas, pasti saya rasa terkilan yang amat sangat sedangkan yang pergi itu belum tentu yang akan hadir lebih baik lagi.


Saya selalu berdoa agar saya sedar dengan apa yang dikurniakan tidak kira apa sahaja samaada kecil atau besar dan yang ada di keliling saya... jika saya terleka dan terlalai apa yang berlaku akan dijadikan panduan dan ingatan agar pada masa kan datang tidak diulang kembali... seperti mana saya pernah post sebelum ini.  

Tugas saya hanyalah berikan yang terbaik untuk semua orang yang saya sayangi dan cintai... kerana merekalah semangat dan kehidupan saya. Selagi saya termampu saya berikan... selalu saya berdoa kepada Allah agar sentiasa berikan saya kekuatan dan kekayaan kasih sayang untuk saya bahagiakan semua orang. Insyallah












 

1 comment:

Unknown said...

Sy mendoakan semoga segala urusan yg telah di rancang bjln lancar dan dipermudahkan olehNya, sesungguhnya sebaik2 perancang ialah Dia, kita hanya mampu merancang, semoga diberkati olehNya....amin

19 TAHUN KAMI HIDUP BERSAMA

 Assalamualaikum semua Lama rasanya saya tak menulis dalam blog ini... dengan kekangan masa maka bersawang la blog ini lama tak update... hi...