Sunday, April 16, 2017

Segalanya...

Assalamualaikum...

Petang ahad ni terasa sangat-sangat tenang, tidak terlalu panas atau pun hujan. Sambil duduk berehat Yasmine meminta menyemak dia membaca cerita yang telah dihafal untuk pertandingan bercerita Zon Tanjung.




Sambil menyemak... tiba-tiba terkenang masa saya di zaman sekolah yang banyak mewakili sekolah bagi pertandingan ko-akademik... antara nya ialah pantun, syarahan, pidato, perbahasan ala parlimen, lakonan dan sebagainya... memori terindah yang tidak akan saya lupakan sampi bila-bila.

Dengan memasuki pertandingan begini diakui kita akan kaya dengan perbendaharaan kata dan mengasah kemahiran dari segi berkomunikasi dan jati diri.

Memang berharap sangat agar satu hari nanti... anak-anak mengikut jejak langkah diri ini yang aktif di sekolah... Insyallah... sesungguhnya sesiapa sahaja bila ditanya zaman apakah yang membawa memori manis pastinya ramai akan menjawab zaman persekolahan...begitu juga saya zaman sekolah merupakan zaman terindah buat saya. Kalau boleh diputarkan masa tersebut pastinya saya akan menghargai masa, insan yang pernah hadir ketika itu.

Sambil-sambil menyemak cerita yasmine terdengar pula lagu Segalanya dari Haqiem Rusli... adam memberitahu lagu ini di kedudukan no 6 dalam carta era pada minggu ini... boleh tahan lagu ini. Walaupun dengar lirik macam orang frust putus cinta... tetapi muziknya sangat kena dengan jiwa saya... abaikan liriknya... mari kita layan... hihi











10 comments:

Unknown said...

Betul...kalau dikenangkan kembali kisah zaman2 sekolah..mcm2 rasa.. gembira..sayu...sedih.. suka..duka.. dan teringat juga rakan2 sekolah yang ada ntah kemana..

belajar dari masa lalu, bersiap untuk masa hadapan, berikan yang terbaik untuk hari ini said...

Ya betul... dulu hanya mengadap study sahaja... tak perlu pikir cari rezeki dan sebagainya

Unknown said...

Salam kenal En blogger. Saya dalam diam mengikuti blog ini yang baik pengisiannya izinkan saya share bersama kawan-kawan saya

belajar dari masa lalu, bersiap untuk masa hadapan, berikan yang terbaik untuk hari ini said...

Terima kasih... boleh apa salahnya yg baik kita share sama-sama

shikin said...

It is a wise father that knows his own child....for sure ikut jejak ayahnye masa sekolah....walau bagaimanapun school days time pasti kita tidak akan lupa sampai bila bila....ade pahit dan ade manisnye....

belajar dari masa lalu, bersiap untuk masa hadapan, berikan yang terbaik untuk hari ini said...

Betul tu... masa sekolah ada masam manis kannn

alifreyes or said...

Zaman skolah x aktif.. tp rindukan suasana skola hehe..

belajar dari masa lalu, bersiap untuk masa hadapan, berikan yang terbaik untuk hari ini said...

Uncle alip x aktif tapi budak pandai... hihi

Anonymous said...

Hmmm..

Unknown said...

Comel anak en blogger macam ayahnya kacak dan disukai serta disenangi ramai orang

19 TAHUN KAMI HIDUP BERSAMA

 Assalamualaikum semua Lama rasanya saya tak menulis dalam blog ini... dengan kekangan masa maka bersawang la blog ini lama tak update... hi...