Wednesday, April 26, 2017

DI ANUGERAHKAN KESIHATAN YANG SEMPURNA

Assalamulaikum...

Selamat pagi semoga hari ini lebih baik dari hari semalam, dan semoga hari esok akan menjanjikan kebahagian lebih dari hari ini...

Di samping kita semua menjalani kehidupan seperti biasa... jangan lupa tentang kesihatan di mana ia merupakan nadi utama dalam kesejahteraan kita semua

Pentingnya kesihatan juga dititik beratkan dalam islam seperti mana Rasulullah s.a.w pernah bersabda bahawa dalam sebuah hadis:


"PERMINTAAN YANG DISUKAI OLEH ALLAH DARIPADA HAMBANYA IALAH MEMINTA DI ANUGERAHKAN KESIHATAN YANG SEMPURNA".



Post hari ini adalah untuk ingatan diri saya dan juga kepada yang membacanya di sini... semoga kita semua mendapat rahmat dan manafaat daripada apa yang dikongsi bersama di blog ini.

Teringat lagi pelajar saya, Syed ada menyatakan baru-baru ini, bahawa kesihatan itu ibarat permata yang sangat berharga jika nak dibanding benda lain... kata-kata inilah yang memberi idea kepada saya untuk post saya kali ini.

Ingat mengingati antara kita ini bagi saya adalah perlu!... kerana adanya rasa kasih dan sayang.




11 comments:

ina_zulkifli said...

akhirnya...en khairul ada idea untuk menulis..hi3..kesihatan dan kesejahteraan tu kena seimbang sebenarnya...sihat dari segi fizikal dan sejahtera dari segi emosi..barulah kita dapat menikmati hidup yang berkualiti disamping insan2 tersayang...

Unknown said...

Alhamdulilah, lama saya menunggu en khairul punya catatan terbaru rindu terubt bila buka dan ada catatan baru.boleh tak saya dapatkan no tel en khairul untuk kita boleh kenal lagi

Unknown said...

Ya betul... kita perlulah jaga kesihatan kita..terutama jaga makan.. jaga tidur... bersenam selalu.. dengan kesihatan yg baik akan menjana otak yg cergas...bersemangat dan ceria selalu..

Unknown said...

Wahhhh!!! Lama tunggu baru ada post baru tuan khairul. Setiap hari saya akan buka blog tuan untuk menunggu post yg hebat! jutaan Terima kasih kerna terus menulis

Unknown said...

Good info mr blogger..
Semoga menjadi inti pati dlm kehidupan kita seharian.. insyaAllah

belajar dari masa lalu, bersiap untuk masa hadapan, berikan yang terbaik untuk hari ini said...

Tqvm... doakan saya terus menulis blog ini

belajar dari masa lalu, bersiap untuk masa hadapan, berikan yang terbaik untuk hari ini said...

Betul epol... tqvm

belajar dari masa lalu, bersiap untuk masa hadapan, berikan yang terbaik untuk hari ini said...

Terima kasih

belajar dari masa lalu, bersiap untuk masa hadapan, berikan yang terbaik untuk hari ini said...

Tqvm mr momo...

Izzuddin said...

Thanks sir..btl 2 sir..pengalaman mengajar dan mendewasa kn kita utk lebih menghargai segala nikmat yg diberi.

belajar dari masa lalu, bersiap untuk masa hadapan, berikan yang terbaik untuk hari ini said...

Tqvm syed

19 TAHUN KAMI HIDUP BERSAMA

 Assalamualaikum semua Lama rasanya saya tak menulis dalam blog ini... dengan kekangan masa maka bersawang la blog ini lama tak update... hi...