Tuesday, April 11, 2017

Gov Hosp services...

Assalamualaikum...

Post kali ini.. saya tuju khas kepada semua warga kementerian kesihatan terutamanya Nurses di Hospital Besar Melaka.. anda semua ibarat lilin.

Hari ini saya ke hospital untuk membuat pemeriksaan kesihatan... alhamdulilah.. semuanya berjalan lancar serta dilayan dengan sangat baik dan mesra sekali...

Sepanjang perjalanan saya untuk membuat pemeriksaan x-ray... saya dapati semua staf hospital terpancar wajah mesra dan ikhlas dalam menjalankan tugas pada hari ini.

Tqvm... Sister Zarina di Wad C diatas kerjasama anda... semuanya berjalan lancar. Walaupun sibuk dengan rutin tugasan masih lagi sanggup membantu.

Memang sejak dulu lagi... dari arwah ayahanda masuk hospital di melaka dan juga bonda yang juga pernah masuk di hospital yang sama kerana batu dalam hempedu.. tiada masalah timbul kepada mereka sepanjang berada di wad... semuanya diselesaikan oleh nurse dengan pantas serta mesra... sesiapa yang tidak pernah menjaga orang sakit di hospital tidak akan tahu... bagaimana besarnya pengorbanan mereka terutamanya nurses, dalam menjaga pesakit mereka...

Terlalu besar pengorbanan mereka... saya tidak percaya mereka bekerja hanya kerana gaji sahaja... pastinya mereka juga mempunyai rasa jiwa dengan pekerjaan ini. Rasa ikhlas, jujur dan bahagia dengan apa yang mereka lakukan.

Bukan calang-calang orang boleh melakukan pekerjaan ini, saya sendiri tidak mampu melakukannya... berdepan dengan karenah pesakit, menuntut kesabaran yang tinggi dan sanggup bekerja tanpa mengira masa... itu semua membuatkan mereka semua terlalu istimewa....

Tiada apa yang boleh saya lakukan melainkan berdoa agar semua warga jururawat di mana jua agar sentiasa dilindungi dan dirahmati olenNya... Insyallah






8 comments:

Unknown said...

Good job warga hospital besar melaka..
Bekerja dgn ikhlas la kunci kejayaan tanpa mengharapkan balasan..
Hope one day berkesempatan buat fully medical checkup di sana..
Ada nurse ke dlm ni yg blh membantu.. hehehe

belajar dari masa lalu, bersiap untuk masa hadapan, berikan yang terbaik untuk hari ini said...

Ya... mereka dianugerahkan untuk menjadi insan yang membantu.. ibarat lilin sanggup terbakar untuk orang lain...

ina_zulkifli said...

Syukur alhamdulillah...masih ada insan yang memandang tinggi kerjaya kami..Biarpun sekarang ni banyak sgt pandangan negatif yang dilemparkan terhadap kerjaya kami ni....
Terima kasih banyak2 en khairul...apa lah sangat bantuan saya tu..sikit jer..
yang penting saya dapat membantu..bantu cikgu saya pulak tu..sampai menggigil tangan..kuat sgt aura seorang cikgu tu kan......apa2 pun..jutaan terima kasih en khairul...

belajar dari masa lalu, bersiap untuk masa hadapan, berikan yang terbaik untuk hari ini said...

Its ok... luahan saya berdasarkan apa yang saya amati dan rasai... u all insan istimewa... tahniah!!

LIS RASITA said...

INSAN YANG STABIL EMOSINYA AKAN MEMBERI AURA POSITIF KEPADA SEMUA YANG DISEKELILINGNYA

belajar dari masa lalu, bersiap untuk masa hadapan, berikan yang terbaik untuk hari ini said...

Tqvm datin seri atas kata-kata tersebut... agar menjadi ingatan utk kita semua

Unknown said...

Jaga kesihatan n sentiasa handsome

Rambut dah tumbuh ke..or makin botak

belajar dari masa lalu, bersiap untuk masa hadapan, berikan yang terbaik untuk hari ini said...

Ada pic saya dalam blog ni adam haikal... tengok la tu..hihi

19 TAHUN KAMI HIDUP BERSAMA

 Assalamualaikum semua Lama rasanya saya tak menulis dalam blog ini... dengan kekangan masa maka bersawang la blog ini lama tak update... hi...