Thursday, May 11, 2017

Jadikan lah diri ini orang yang selalu menjauhi larangan Mu...

Assalamualaikum


Hati ini tak sabar untuk balik dari pejabat kerana banyak Whatsupp diterima mengingatkan malam ini hari Khamis 11 Mei 2017 malam Nisyfu Sya'ban...  terima kasih semua. 
Jadi sebelum terlambat saya ingin menyusun sepuluh jari jika ada salahlaku baik disengajakan atau pun tidak. 

Nabi Muhammad SAW pernah bersabda: " barang siapa yang mengingati kedatangan bulan ini, haram api neraka baginya..."

Disini saya kongsikan antara info malam Nisyfu Syaaban... 
dimana ia dipanggil juga:

Lailatul Mubarakah (Malam Keberkatan)
Lailatul Baraah (Malam Pelepasan)
Lalilatul Qismah wal-taqdir (Malam Pembahagian/Penentuan)
Lailatul Takfir (Malam Mengkifarah dosa)
Lailatul Ijabah (Malam Diperkenankan dosa)
Lailatul Syafaah (Malam Syafaat)
Lailatul Idil Malaikah ( Malam Raya Malaikat)
Lailatul Hayat ( Malam Hidup) iaitu malam yang tidak akan mati apabila seseorang menghidupkan malamnya


"Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim..
Jika engkau takdirkan panjang usiaku
Tetapkan lah aku di jalan Mu
Agar aku istiqamah menjejaki keredhaan Mu
Teguh menjalankan perintah Mu, tunduk pada ketentuan Mu.
Jadikan lah diri ini orang yang selalu menjauhi larangan Mu.
Agar tidak sia-sia umurku berlalu... 










































No comments:

19 TAHUN KAMI HIDUP BERSAMA

 Assalamualaikum semua Lama rasanya saya tak menulis dalam blog ini... dengan kekangan masa maka bersawang la blog ini lama tak update... hi...