Thursday, May 11, 2017

Disebalik senyuman pengubat derita...

Assalamualaikum...

Selamat hari jururawat Sedunia kepada semua jururawat seluruh dunia secara umumnya dan di Malaysia secara khususnya... ia juga dituju khas untuk pelajar saya oum.... walaupun di mana anda bertugas sama ada di bandar ataupun di luar bandar cabarannya tetap sama. Apa-apapun anda semua patut bangga memilih dan terpilih dengan kerja yang lebih banyak kepada keikhlasan dalam berkerja.


Sejak kebelakangan ini banyak isu yang melibatkan warga Hospital tetapi bagi saya "pasti ada buah yang buruk di dalam setandan pisang" dan "kerana nila setitik rosak susu sebelanga" itu semua saya percaya tidak akan menjejaskan motivasi dan semangat kalian semua untuk terus berbakti... Insyallah

Sepanjang pengalaman saya berada di Hospital sama ada di swasta dan kerajaan... melihat wajah jururawat yang bertugas terpancar rasa tanggungjawab dan kejujuran mereka dalam menjalankan tugas.

Terima kasih semua... sesungguhnya anda semua mempunyai senyuman pengubat derita.


2 comments:

ina_zulkifli said...

jika sekiranya senyuman kami dapat meredakan derita pesakit....kami meredhakannya...dunia akhirat...
thank you en khairul....

belajar dari masa lalu, bersiap untuk masa hadapan, berikan yang terbaik untuk hari ini said...

Sama-sama zarina... pekerjaan anda banyak saham akhirat. Insyallah

19 TAHUN KAMI HIDUP BERSAMA

 Assalamualaikum semua Lama rasanya saya tak menulis dalam blog ini... dengan kekangan masa maka bersawang la blog ini lama tak update... hi...